Belasting terugvragen over 2005? De deadline is 31 december a.s.!
Wij werken in opdracht van zakelijke cliënten maar ook als mediator tussen twee belanghebbenden.
Heeft u recht op een belastingteruggave? Dan kunt u tot 5 jaar na dato geld terugkrijgen.U kunt op dit moment dus nog geld terugvragen over de jaren 2005 tot en met 2009. Maar let op: bent u te laat, dan heeft u pech! Onder omstandigheden verloopt de deadline twee jaar later, maar dan bent u afhankelijk van de goede wil van de inspecteur.Denkt u nog geld terug te krijgen over het jaar 2005, dan hebt u dus nog maar tot eind van deze week de tijd. Vul dus zo snel mogelijk de formulieren in. Krijgt u inderdaad geld terug? Dien de teruggaveformulieren dan tijdig in. Moet u bijbetalen, maar bent u niet verplicht om aangifte te doen? Dan hoeft u verder geen actie te ondernemen.
Hulp nodig? Neem contact met ons op. Wij zijn bereikbaar via aangifte@elbertfiscaal.nl. Natuurlijk kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met Heleen Elbert. Bel dan 06 – 54 35 84 84.
Auteur: mr. H.A. Elbert
Hoi Heleen!
Volgens mij is die termijn voor de IB en LB verlengd tot 7 jaar! Zie:
Besluit van 10 december 2009, nr. CPP2009/2461M, Staatscourant 2009, 19523
Prettige jaarwisseling!
Groeten, Ted Wientjens
Berk Nijmegen
Hoi Ted,
Hartelijk dank voor de tip! Ik ga het nakijken.
Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!!!
Groeten,
Heleen Elbert
moet controleren:)
Ik wacht al sinds 2006 op teruggave van belastinggeld 2005. Zeer vaak contact opgenomen maar gaat niet lukken. Het is nu eind-april2013. Wat voor rechten heb ik nog? Wat kan ik doen?
Geachte heer/mevrouw Kallenkoot,
Wanneer u recht hebt op een belastingteruggaaf uit 2005 en deze nog niet hebt ontvangen, vermoed ik dat er iets is misgegaan bij de Belastingdienst. Ik adviseer u om een brief naar de Belastingdienst te zenden (ter attentie van de afdeling invordering) en nogmaals om uitbetaling van de teruggaaf te vragen. Omdat de post niet altijd op de juiste plek terechtkomt, adviseer ik u deze brief aangetekend te verzenden. Op die wijze hebt u een bewijs van verzending. Een goedkoper alternatief is de verzending per fax, maar dan moet u wel zeker weten dat u het juiste faxnummer gebruikt.
Vanzelfsprekend ben ik ook graag bereid om deze brief namens u te schrijven. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.
Ik wens u veel succes bij de verdere afwikkeling!
Met vriendelijke groet,
Heleen Elbert
Lid van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs