Minister gaat werkkostenregeling evalueren, en u?

Wij werken in opdracht van zakelijke cliënten maar ook als mediator tussen twee belanghebbenden.

Het ministerie van Financien is gestart met een onderzoek onder bedrijven en organisaties naar de werkkostenregeling (WKR). Het doel is een goed beeld te krijgen van wat werkgevers vergoeden of verstrekken. En u? Het nieuwsbericht roept natuurlijk de vraag op of u al voorbereid bent op deze regeling. Van een simpele invoering is geen sprake. U moet namelijk bij invoering rekening houden met allerlei mitsen, maren en nog veel meer. Wij zijn benieuwd of u de werkkostenregeling al ingevoerd heeft, en zo ja, hoe dat bevalt. Hebt u deze regeling nog niet ingevoerd? Dan zijn wij ook benieuwd naar uw redenen. E-mail uw reactie naar wkr@elbertfiscaal.nl. Uiteraard kunt u ook gebruik maken van ons contactformulier. Wie weet leest u uw reactie (uiteraard geanonimiseerd) terug op onze website. Wilt u wel uw naam vermeld zien, dan verzoeken wij u dit nadrukkelijk in uw bericht te melden.

Staatssecretaris Weekers van Financiën vindt een evaluatie van de werkkostenregeling van belang, omdat signalen uit de praktijk aanleiding kunnen geven om de werkkostenregeling te verbeteren of eenvoudiger te maken. Het is belangrijk dat veel werkgevers meedoen, omdat er dan een goed beeld ontstaat van het gebruik van vergoedingen en verstrekkingen.

Op dit moment is er nog sprake van een overgangsfase: tot 1 januari 2014 mag de werkgever kiezen over te stappen op de werkkostenregeling of nog het oude systeem van vrije vergoedingen en verstrekkingen toepassen. Vanaf 2014 geldt de werkkostenregeling voor alle werkgevers.

Bron: nieuwsbericht Ministerie van Financiën d.d. 15 maart 2012
Bewerkt door: mr. H.A. Elbert 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *