Ombudsman tikt Belastingdienst op de vingers.
Wij werken in opdracht van zakelijke cliënten maar ook als mediator tussen twee belanghebbenden.
De Belastingdienst is niet altijd even duidelijk met berichten over te verrekenen en/of nog te betalen belastingen. Hierover zijn veel klachten binnengekomen bij de Nationale Ombudsman. Deze tikt de Belastingdienst hiervoor op de vingers en doet de volgende aanbevelingen:
1. bevorder dat overzichten van de gedane verrekeningen, dan wel duplicaten van de berichten bij individuele verrekeningen, door de Belastingdienst worden verstrekt op het moment dat een belastingplichtige daar om vraagt; en
2. vermeld op de individuele verrekeningsberichten wat het bedrag was van de eerste aanslag en wat de nog uitstaande schuld is.
Hebt u problemen met de Belastingdienst, de Belastingontvanger of de Belastingdeurwaarder? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een analyse van uw zaak of deskundige hulp.
Auteur: mr. H.A. Elbert
Bron: Brief Nationale Ombudsman d.d. 4 augustus 2011, nr. 2011/225