Betalingsachterstand? De Belastingdienst neemt contact met u op!

Wij werken in opdracht van zakelijke cliënten maar ook als mediator tussen twee belanghebbenden.

De Belastingdienst start met een proef waarbij men personen met een betalingsachterstand telefonisch gaat benaderen. U krijgt geen telefoontje wanneer u net te laat bent met het betalen van een herinnering. Wel kunt u zich in de belangstelling van de fiscus verheugen als u een aanmaning, dwangbevel en meer van dat soort zaken ontvangen heeft en toch nog niet tot betaling bent overgegaan. Het is verstandig om bij een telefoongesprek een notitie te maken van de naam van de ambtenaar en het tijdstip van het gesprek. Daarnaast kunt u vragen of men u een kopie wil toezenden van al uw openstaande schulden. Op die manier kunt u controleren of het verzoek van de Belastingdienst terecht is. Verkeert u in betalingsmoeilijkheden? Dan raden wij u aan om zelf contact op te (laten) nemen met de Belastingdienst en niet te wachten tot men u belt. Voor bestuurders van een vennootschap is het daarnaast noodzakelijk om melding te doen van betalingsonmacht. Dit om persoonlijke aansprakelijkheid te voorkomen.

Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Auteur: mr. H.A. Elbert
Bron: Nieuwsbericht Ministerie van Financiën d.d. 4 juni 2012

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *